Kezelések

Ha izom vagy izületi fájdalmad, mozgásszervi panaszod, esetleg gerincproblémád van, nézd át milyen kezelésekkel segíthetek neked és foglalj hozzám időpontot.

Hogy oldom meg
a problémádat?

Az első találkozó alkalmával egy állapotfelmérés keretein belül meghatározom a problémás testrész fájdalmát kiváltó okokat. Ezután egyedi kezelési tervet készítek a számodra, ami alapján közvetlenül el is kezdem megszüntetni a mozgásszervi problémádat, legyen az izom, izületi vagy gerinc eredetű.

Izom vagy izületi fájdalmaid, mozgásszervei panaszaid, esetleg gerincproblémád van? Ha úgy érzed, hogy segíthetek neked, keress bátran a megadott elérhetőségek egyikén vagy foglalj időpontot hozzám.
Minden új vendégnél fel kell tennem néhány kötelező kérdést, hogy kizárhassuk azokat a kezelési módokat amik az adott helyzetben nem ajánlottak. Ezután a problémáddal kapcsolatosan gyűjtök információkat. Ha van korábbi orvosi diagnózisod vagy esetleg leleted, kérlek hozd magaddal.
Funkcionális anatómiai ismereteimnek köszönhetően, speciális tesztekkel le tudom szűkíteni a problémák listáját, hogy a legfontosabb részekre tudjunk koncentrálni. Továbbá úgynevezett provokációs teszteket végzek, hogy a kezelések eredményessége mérhető legyen.
Az állapotfelmérés és a speciális tesztek alapján elkészítem a számodra leghatékonyabb kezelési tervet.
A korábban felállított egyedi kezelési terv alapján haladva hajtom végre a kezeléseket.
A kezelések elvégzése után megismétlem a kezelést megelőző speciális és provokációs teszteket, hogy a hatékonyságot ellenőrzni tudjuk.
A kezelések közötti otthoni önkezelés nagyban lerövidítheti a probléma megoldásához szükséges időt. A problémádnak és a lehetőségeidnek megfelelően hasznos tanácsokkal és otthon elvégezhető gyakorlatokkal látlak el.

Kezeléseim

Trigger pont kezelés, passzív kimozgatás, köpölyözés, flossing, kötőszöveti mobilizálás fascia késsel, kinesio tape ragasztás, masszázs és korrekciós tréning.

Trigger pont kezelés

Ezen technikát alkalmazva a megfelelő anatómiai és szakmai tudás birtokában a kezelés során a fájdalom valódi okát tudjuk megszüntetni, így tartós megoldást eredményez. Hagyományos masszázs esetében gyakran előfordulhat, hogy a fájdalmas tünetek csak ideig-óráig szűnnek meg, ugyanis a valódi kiváltó ok megmarad. A trigger pont terápia hatékonyabb megoldást hozhat, ugyanis a feszültség központját oldja fel, így megelőzve, hogy a kisugárzó fájdalom újra kialakulhasson.

A trigger pontok az emberi test izomszövetében található feszültségcsomók. Ezek az apró pontok kívülről nem láthatóak, az általuk okozott fájdalom jelentkezhet a trigger pont helyén és/vagy kisugárzó fájdalomként egy másik testrészen. A trigger pont neve is innen eredeztethető, hisz angolul a trigger szó jelentése indukálni, kiváltani.

Kialakulásukban nagy szerepet játszanak az ismétlődő gyakori mozdulatok például irodai munka, fizikai munkák, sportolás, tartós túlterhelés, stresszes életmód, helytelen testtartás vagy éppen pont a mozgás hiánya egyaránt okozhatja a trigger pont kialakulását. A trigger pontok helyén, az izomcsomó feszülése, gátolja a véráramlást, így terület anyagcseréje romlik, ami tovább fokozza a feszességet.

Ez a művelet a vendég számára fájdalmas is lehet. Az első kezelés után átmenetileg akár erősebbnek is érezhetjük a fájdalmat, de ezek pár kezelés után teljesen megszűnnek.

Izomfájdalmak, ízületi fájdalmak, végtagba kisugárzó fájdalmak, végtag zsibbadás, fejfájások, nyakfájdalom, derékfájás, csípőfájdalom,  mozgás beszűkülés, túl feszes izomzat, gyakori izomgörcsök.

Daganatos megbetegedések, láz, vérzékenység, menstruáció, labilis idegrendszer, heveny fertőző betegségek esetén, várandósság esetén derék tájon, alkoholos és drogos befolyásoltság.
Passzív kimozgatás

A beszűkült mozgásterű ízületek körül az izmok merevek, ezeket különböző masszázsfogásokkal és masszázspisztoly segítségével kilazítom, hogy megfelelő hatásfokkal tudjam elvégezni az ízületi manipulációkat.

A beszűkült ízület kimozgatása egy meghatározott pozícióhoz és irányhoz kötött gyors, és erőteljes mozdulattal történik.

A gerinc kimozgatásánál jellemző csavaró, rotáló mozdulatok is maximum az ízületi határig mennek, ami teljes biztonsággal végezhető.

Ilyenkor hallhatóak roppanó, recsegő hangok, amelyek ijesztőek lehetnek, de szakszerű elvégzésük veszélytelen. Ezeket a hangokat, nem a csontok, hanem az ízületek adják. Ezért sem összekeverendő a köznyelvben elterjedt csontkovácsolással. A roppanás az a hang, amikor a beszűkült ízület kimozdul a már régóta berögzült statikus pozíciójából, és ezután újra szabaddá válik a mozgása, ami nagyon kellemes érzés. Nem minden esetben jelentkeznek ezek a hangok és nem is a sikerességét jelzik, ugyanis senki sem tökéletesen szimmetrikus. Sok esetben csak az egyik irányba lehet hallani a roppanást vagy éppen egyik oldal nagyobb és több míg a másik irány csak 1 apró hangot ad.

Az ízületek szakszerű kimozgatása nem fáj, de ehhez szükséges a pozíciók, irányok pontos betartása, valamint a megfelelő anatómiai ismeret.

Beszűkült ízületi mozgástartomány, izomfájdalmak, ízületi fájdalmak, fejfájások, nyakfájdalom, derékfajdalom, csípőfájdalom, hátfájás.

Friss akut sérülés esetén, baleset – törés esetén, friss műtét után, előrehaladott csontritkulás, kezeletlen magas vérnyomás, lázas állapot, fertőző megbetegedések, alkoholos és drogos befolyásoltság. Kiszakadt porckorongsérv, több sérv (3-4 felett), nyaki borda, nyaki erek meszesedése, csontritkulás, csigolyaívszakadás, csigolya becsúszás, heveny gyulladásos állapot, friss gerincsérülés, friss szalagszakadás, friss műtét utáni állapot (6-8 hetes), friss törések, trombózis.
Köpölyözés

A kezelés során a bőrre helyezzük ezeket a különböző méretű harang alakú eszközöket és vákuumot hozunk létre. Manapság több anyagból (műanyag, szilikon, gumi, üveg) készülnek, illetve több technikát (statikus, csúsztatott, dinamikus) alkalmazva használják széleskörben és hatékonyan mozgásszervi panaszok enyhítésére.  A köpöly használata során a benne levő vákuum hatására megemeljük a bőrt. Ha alatta mozgásba hozzuk az izmokat, úgy a kötőszöveti rétegek szétválnak és elcsúsznak egymáson, így megszüntethetőek az adhéziók. Emellett megindul a hatékony vér- és nyirokkeringés a rétegek között. A köpölyözésnek köszönhetőek minimum 4x- re nő a lokális anyagcsere, nem csak a sérült szövetekben, hanem az egészségesekben is. Javul a sejtek oxigénellátása és anyagcseréje. Ezért is fontos a köpölyözés után a bőséges folyadékbevitel, aminek nagyrésze víz legyen, hogy segítse és gyorsítsa a méreganyagok távozását a szervezetből.

Sérülés, túlzott megterhelés vagy épp a mozgáshiány miatt romlik az adott testrész vérkeringése, a korlátozott vérellátás miatt hiányt szenved az érintett terület oxigén és tápanyag ellátottsága. A képződő anyagcsere-végtermékek, salakanyagok lassabban, vagy egyáltalán nem szállítódnak el. A felhalmozódott salakanyagok lerakódnak a kötőszövetekben . Ez több probléma formájában is megmutatkozhat, mint például: fájdalom, izomcsomók, letapadások vagy mozgás beszűkülés. A megfelelően működő kötőszövetek nem csak a mozgáshoz járulnak hozzá, hanem az egészséges immunrendszerhez is.

A kezeléseim során mindig a vendég panaszait és fizikumát figyelembe véve választok módszert, hogy az a leghatékonyabban és a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel oldja meg a problémát.

Az eszközök használata után kör alakú hematómák (véraláfutások) jelenhetnek meg. A bőr érzékenysége és az esztétikai mellékhatásukon kívül semmilyen problémát nem okoznak. Legkésőbb 5-7 nap múlva nyom nélkül eltűnnek.

Izomfájdalmak, izomcsomók – trigger pontok oldása, beszűkült ízületek és feszes izmok lazítása, vérkeringés fokozása, anyagcsereserkentés, regeneráció fokozás, immunrendszer erősítés, mobilizálás, nyakfájdalom, derékfájás, vállfájdalom.

Daganatos megbetegedések, láz, vérzékenység, menstruáció, labilis idegrendszer, heveny fertőző betegségek esetén, várandósság esetén derék tájon, alkoholos és drogos befolyásoltság.
Flossing

A flossing egy kompressziós technika, mely ízületi és izombántalmak hatékony és nagyon gyors fájdalomcsillapítását valósítja meg és nagy mértékben gyorsítja a szöveti regenerációs időt. Kiválóan működik akár egy akut sérülésnél is vagy rehabilitációs tréning kiegészítő kezeléseként.

Az alkalmazása során az egyes izmokat, ízületeket ezzel a speciális gumiszalaggal körbe tekerjük, majd a kezelendő testrészt speciális (aktív vagy passzív) gyakorlatokkal mobilizáljuk, ezzel serkentve a szöveti regenerációt és fenntartva a megfelelő mozgástartományt.

Sok esetben alakul ki akár sérülés vagy más fajdalom hatására úgynevezett antalgiás tartás vagy egy testrész nem teljes tartományban való használása miatt izom és ízületi beszűkülések. Akut fázisban a fájdalom miatt nem is tudná mozgatni a vendég. Erre tökéletesen alkalmas a Floss-band alkalmazása. A rehabilitáció minél korábbi szakaszában kezdi el mozgatni a sérült testrészt, annál nagyobb eséllyel fogja tudni használni azt az eredeti minőségében. A flossing szalagnak köszönhetően az ízületre nem hárul akkora teher, így könnyedén kivitelezhetőek vele a gyakorlatok.

Sokféle erősségű, vastagságú és méretű szalagok léteznek, ezért nagyon sokrétűen lehet alkalmazni. Akár kisebb ízületeknél is mint például kéztőcsontok.

Egy felhelyezés időtartama kb. 5 perc, egy foglalkozáson belül többszöri ismétléssel.

Izomsérülések, ízületi fájdalmak, műtétek utáni rehabilitáció kiegészítése, mozgás beszűkülések, térdfájdalom, bokafájdalom, könyökfájdalom, csukló és kézfej ízületeinek fájdalma, tenisz/golf könyök, íngyulladás, ínhüvelygyulladás.

Törések, nyílt seb, friss heg, kollagenózis, visszér és vérrög kialakulására hajlamosító érbetegségek, vérzékenység, fertőző betegségek, lázas állapot, alkoholos és drogos befolyásoltság.
Fascia kés

A különböző formájú és méretű eszközökből választom ki az adott testrészhez legjobban illeszkedőt, amivel enyhe nyomást gyakorolva a lágyrészekre, lassú mély mozdulatokkal kezelem és lazítom a kötőszövetet.

Az orvosi fémből készült kötőszöveti mobilizáló eszközök, ismertebb nevén fascia „kések” segítségével oldhatók letapadások és lazítható a kötőszövet.  A sérült és testrészek körül gyakran megváltozik a kötőszövet állaga is, így reagálva és védve a mozgatástól az adott részt. Ezáltal a terület vérkeringése is megváltozik, ami hatással van az oxigén, tápanyagellátásra valamint a salakanyagok elszállítására is többek között. A fascia kések segítik a fasciából kipréselni a rossz kémiájú folyadékokat, ezáltal javulnak az szöveti funkciók, a lágyrészek mobilitásátés az ízületek mozgástartománya.

Izomfájdalmak, izomcsomók – trigger pontok oldása, beszűkült ízületek oldása és feszes izmok lazítása, vérkeringés fokozása, anyagcsereserkentés, regeneráció fokozás, mobilizálás, nyakfájdalom, derékfájás, vállfájdalom, teniszkönyök, golfkönyök, térdfájdalom.

Daganatos megbetegedések, láz, vérzékenység, menstruáció, labilis idegrendszer, heveny fertőző betegségek esetén, alkoholos és drogos befolyásoltság.
Kinesio tape

A tape egy pamutrétegből, illetve hátoldalán egy akril ragasztórétegből áll. Lég és vízáteresztő: lehet vizes közegbe menni és sportolni is. A kinesio tapasz kémiai hatóanyagtól mentes, egyszerű mechanikus módszeren alapszik a hatása, mely megfelelő felhelyezési technikával a szervezet öngyógyító folyamatait segíti. A bőrhöz nagyon hasonló elasztikus anyaga bőr és a bőr alatti kötőszöveten keresztül a reflexkörök aktiválásával, jelzéseket közvetít testünknek, melyek meggyorsítják a regenerációt emellett fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő hatásuk is jelentős. Segítenek megőrizni az ízületek mobilitását, hatékonyabbá teszik az izomfunkciókat.

A kinesio tape stabilizálja a gyengült, sérült, műtött testrészeket, így a rehabilitáció során is hasznos szerepet tölt be. Előnye, hogy az izom funkcióját nem helyettesíti – ellentétben a non-elasztikus tapekkel – hanem csak segíti a működését.

A kinesio tape hatása a ragasztás technikájától függ. Lehet lazító, fájdalomcsillapító, rögzítő, testtartás javító illetve nyirok technikát alkalmazni.

A ragasztás tartóssága életviteltől függ. Sportolók körében valamivel rövidebb ideig marad fent. Hétköznapi használatban viszont gyakran 1 hétig is.

Sportsérülés, ficam, izomhúzódás, túl feszes izmok lazítása, gerinc/porckorong problémák teniszkönyök, golfkönyök, térdfájdalom, ízületi gyulladás, Achilles- ín sérülés, gyulladás, fejfájások, ínhüvelygyulladás, ödéma csökkentés, vállfájdalom, nyakfájdalom, derékfájás, bütyök, lúdtalp, bokasüllyedés, kismamák első trimeszter utáni derék, hát és nyaki fájdalmak enyhítésére.

A tapaszt tartalmazó ragasztóra való allergiás reakción kívül nincs ismert mellékhatása.
Korrekciós tréning

Mindennapi életünk során nagyon sok fontos izmot nem használunk, amik nagyban hozzájárulnak az egészséges testtartás fenntartásához. Legyen szó mozgásszegény életmódról, aktív életet élőkről vagy élsportolókról ezek az izmok speciális célirányos gyakorlatok nélkül nem aktivizálhatóak. Irodai dolgozók, sofőrök és egyéb kevés mozgást igénylő munkakört betöltő embereknél figyelhető meg leggyakrabban az ennek következtében kialakuló derék, nyak és vállövi panaszok előfordulása.

Nehéz fizikai munkát végzőknél, valamint sportolóknál a felületes izmok ugyan fejlettek, de sokan elfeledkeznek ezekről az apró, mély izmokról, amik a sérülésmegelőzés mellett a maximális teljesítményhez is hozzájárulhatnak. Ezek mellett fontos szerepet játszhatnak egy sérülés, műtét utáni rehabilitáció felgyorsításában és eredményességében is.

Tehát ezekből az okokból kifolyólag szokott a leggyakrabban felborulni az izomzatunk szimmetriája, amit a testünk intelligens módon próbál újra egyensúlyba hozni és kompenzálni. Idővel ez az egyensúly annyira fel szokott borulni, hogy ez fájdalmakban vagy sérülésekben mutatkozik meg.

A korrekciós tréning során ezeknek az izmoknak az erősítését célozzuk meg. A gyakorlatok során nem használunk nagy súlyzókat, javarészt saját testsúlyos valamint rugalmas gumi ellenállásokat alkalmazunk. Későbbiekben pedig apró láb és kézsúlyokat, valamint instabil alátámasztásokat használunk, mint például fitball, dynair, trx.

Mozgásszegény életet élőknek, sportolóknak, irodai dolgozóknak, ülőmunkát végzőknek, nehéz fizikai munkát végzőknek, aszimmetrikus mozgást végzőknek, testtartási problémákkal küzdőknek, lúdtalp, bütyök, sérülés utáni rehabilitáció, sérülésmegelőzés, prevenció, teljesítményfokozás, derékfájás, nyakfájdalom, hátfájás, fejfájások, vállfájdalom és csípőfájdalom esetén.
Masszázs

A masszázs egy ősidők óta ismert formája a lazításnak és kikapcsolódásnak. A stresszoldó hatásán kívül vérkeringésfokozó hatásának köszönhetően serkenti az anyagcserefolyamatokat, megfelelő tónusba hozza az izmokat, erősíti az immunrendszert és megelőző szerepet tölt be a sérülések és izomfájdalmak kialakulásában. Élsportolók esetében a regeneráció gyorsítására, az izomfunkciók és a teljesítmény fokozására is használják.

A masszázs időtartamán belül teljesen rugalmasan a vendég igénye és kérése alapján alakítom a tartalmát. Megbeszélés szerint lehet teljes test vagy akár csak egy-egy testrész. Relaxáló, frissítő, svéd, illetve sport masszázs.

Anyagcsere fokozása, izomtömeg vesztés lassítása, izmok regenerációja, általános közérzetjavítás, immunerősítés, stresszoldás, izomtónus normalizálása, sportolóknak teljesítmény fokozás.

Akut gyulladás, fertőző megbetegedések, láz, friss sérülés, fertőző bőrbetegségek, menstruáció, várandósság, friss műtét utáni állapot, nem kezelt magas vérnyomás, vérzékenység, mentális instabilitás, gyulladt visszér, kezeletlen magas vérnyomás.

Gyere el hozzám

Ha izom vagy izületi fájdalmaid, mozgásszervi panaszaid, esetleg gerincproblémád van és úgy érzed, hogy segíthetek neked, keress bátran elérhetőségeim egyikén vagy foglalj időpontot egy személyes konzultációra.